September 13

 

Here you are a very basic example of a lesson plan to do the group activity.

This is a guide for your lesson plan.

LESSON    PLAN

DAYS OF THE WEEK.

 

Words: Monday, Tuesday. Wednesday, Thursday. Friday, Saturday and Sunday.

Question: What day is today?

Answer: It's Tuesday.

 

STEPS OF THE PRESENTATION:

 

  1. Greeting song. (listen to the song, sing it along, watch a video, sing it along again) Canción de saludo.

  2. Show the images and say the words. Se enseña la imagen y se dice la palabra

  3. Make students repeat the words. Los estudiantes repiten las palabras.

  4. Project a video. Se proyecta un video.

  5. Teach the question: What day is today? Se enseña la pregunta What day is today?

  6. Choose 2 students, one of them asks the question and the other one answers it, according to the day we project on the screen. Se escogen 2 estudiantes, uno pregunta y el otro responde según el día que se proyecte en el tablero.

  7. Pair Activity.  Each student gets a piece of paper with a day of the week, all students with the same day get together, practice the question What day is today? Then they walk around the classroom and ask the question to other students who will answer it. Finally some pairs will do the dialogue in front of the group. Los estudiantes se agrupan según el día de la semana que les corresponde escrito en un papel. Practican la pregunta, luego se mezclan y preguntan y responden a otros compañeros. Algunas parejas se presentarán frente al grupo.

  1. Farewell song. Listen to it. Ask students to sing it along in small groups. Canción de despedida. Se canta con el grupo.

 

MATERIAL

Hello song

Teaching vocabulary.

Download
DAYS OF THE WEEK.pdf
Adobe Acrobat Document 231.3 KB

Days of the week. (presentation)

Good bye song.

El lesson plan se recibe  hasta el día 26 de septiembre a las 10 p.m. en el siguiente correo: glojumo2@gmail.com

 

El lesson plan consiste en la presentación escrita del material y las actividades que van a desarrollar durante su clase de demostración.  Debe incluir el título, las palabras que van a emplear (mínimo 12), la pregunta que van a aplicar con su respectiva respuesta. La explicación de los pasos que van a seguir; el  material audio visual, físico y / o digital que van a usar durante toda la clase.

 

GROUPS AND DATES.

1. Sept 27. FOOD:  Angie Flórez, Daniela Sinisterra, Derly Polanco

2. Oct 4. SCHOOL SUPPLIES: Ricardo Arias, Gabriela Delgado, Valeria Riaño.

3. Oct 18. THE CITY: Paula Andrea Benítez, Nora Estupiñán, Victoria Loboa

4. Oct 25. CLOTHES: Claudia García, Natalia Meza, Tatiana Villegas.

5.  Nov 1. PROFESSIONS: Marlyn Ramos, Liseth Torres, Adriana Rincón.

6. Nov 8. THE BODY: María del Pilar Moreno, Nathalia Rivera, Alexandra Mosquera.

7. Nov 15. THE HOUSE: Jamer Estupiñán, John Hernández, Alejandro Lozada.